MENÜ

Honlap neve
Szlogen kell ide.

A Facebook-felhasználók egyötödének bejegyzései között találtak vírusos linkeket - derül ki egy biztonsági cég felméréséből.

 

 

A BitDefender biztonsági cég legfrissebb vizsgálata szerint a Facebook felhasználók mintegy 20 százaléka oszt meg vírusos linkeket üzenőfalán. Aki az ajánlott tartalom linkjére kattint, fertőzött oldalra juthat, ami gyakran már elég is ahhoz, hogy a kártevő rejtve települjön a felhasználó gépére.

A tanulmány megjelenését követően a Facebook bejelentette, hogy lépéseket tesz a vírusos linkek azonosítása és kiszűrése érdekében. A BitDefender 14 ezer felhasználóból álló mintán vizsgálta az adatokat egy egyszerűen installálható biztonsági alkalmazás, a „safego" segítségével. A safego indulása óta - egy hónap alatt - 17 millió státuszüzenetet ellenőrzött - áll a jelentésben.

A fertőzések döntő többsége a külsős alkalmazásfejlesztők programjaival hozható összefüggésbe. Ezek általában izgalmas tartalom, vagy valamilyen jutalom ígéretével veszik rá a felhasználókat, hogy a linkre kattintsanak, ami által telepítik a kártevőt. A hamis, káros alkalmazások terjedéséről korábban mi is beszámoltunk. Az ilyen alkalmazások kém és/vagy trójai programokat telepítenek a gépre, valamint reklámokat küldenek a címlistákban található kontaktok számára - legtöbbször a Facebookos ismerősöknek is továbbküldik magukat a felhasználó nevében, így nagyon gyorsan tudnak terjedni.

A Facebook közleményében reagált a felmérés eredményeire; mint írják, ha az oldalon felfedeznek egy gyanús üzenetet, törlik a teljes közösségi oldalról. Egy másik biztonsági cég szerint beigazolódtak a tavaly évvégi előrejelzések, melyek szerint az idei év a közösségi oldalak elleni támadások éve lesz, ahogy a bűnözők felfedezik maguknak az új terepet.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Facebook: a Tetszik mellé jöhet az Akarom gomb is

Tom Waddington, a Cut Out + Keep portál programozója nemrégiben érdekes újításokat fedezett fel a Facebook közösségi beépülőjének frissített forráskódjában, a legfontosabb mind közül a Tetszik (Like) mellé valószínűleg nemsokára megérkező Akarom / Kívánom (Want) gomb.

Waddington állítása szerint az új gomb egyelőre nem használható: a weboldalba történő beágyazása esetén ugyan már megjelenik, ám a rá való kattintás után a Facebook szervere hibaüzenetet küld. A jelenlegi információk alapján az új gomb valószínűleg csak termékek listázása esetén lesz használható, így mondjuk egy webáruházban böngészve (már ha közben be vagyunk jelentkezve a Facebookra) láthatjuk, hogy melyik ismerősünk érdeklődik komolyan egy adott termék iránt - lényeges különbség van a „Tetszik" és „Akarom" kifejezések közt.

A fejlesztés ettől függetlenül nyilván a hirdetőknek szól, akik a fenti okból kifolyólag egyrészt precízebben lesznek képesek felmérni a portékájuk iránti valódi érdeklődést, másrészt pedig maga a Facebook is pontosabb - mondhatni eladhatóbb - információkkal fog rendelkezni a felhasználóiról.

 

Asztali nézet